http://sidecore.net/
In 2012gSIDECOREhproject was founded and initiated by young artist volunteers. The central concept behind the project is gthe extension of the self within the cityh, in which the gcityh signifies both urban space and public virtual space on the internet.

S I D E C O R E   E X H I B I T I O N S     C O N T A C T


SIDE COREはART FAIR TOKYO2015に参加しました。
SIDE CORE participated in ART FAIR TOKYO 2015.

   
   
   


ART FAIR TOKYO 2015
菊地良太、TENGA one、HITOTZUKI、藤元明、松下徹、yang02
会期:2015年3月20日-3月22日
会場:東京国際フォーラム
100-0005東京都千代田区丸の内3-5-1
http://artfairtokyo.com


ART FAIR TOKYO 2015
Artists: Ryota Kikuchi, TENGA one, HITOTZUKI, Akira Fujimoto, Tohru Matsushita, yang02
Date: 20, March, 2015 - 22, March
Venue: Tokyo International Forum, B2F Exhibition Hall
(5-1 Marunouchi 3, Chiyoda-ku, Tokyo 100-0005)
http://artfairtokyo.com/en/

ACCESS



SIDE COREのブースは"S31"です。
SIDE CORE Booth No."S 31"


ARTISTS
60°(c)Ryota Kikuchi, 2014

菊地は岩を素手で登るフリークライマーであった技術を使って街の中の構造物に登ったり、ぶら下がる行為を写真や映像作品にしています。どこにでもある街の景色の意外な面白さを見せてくれます。

Ryota Kikuchi uses his skills as a free climber, by taking photos and movies of himself, climbing on things in the city and hanging on them. Kikuchi, as an artist, look for those beautiful lines in city, using art and free climbing as a tool. It provides interesting view with the existence of him, from sceneries and structure of the city, which we are familiar with.

TENGA one, 2014

TENGA oneは80年代からストリートアーティストとして活躍し、その経験を元に作品を制作しています。彼の関心は常に、社会の中での人間の行動・思考・矛盾など内面的な姿に向けられてきました。その姿をコミカルで怪しい生き物として描きます。

TENGA one has been working as a street artist since he was a teenager. Always he interested in one’s mind,“consideration””action” and“contradiction”. He draws himself and other people comically, who transformed into Monsters, physically and mentally in the city.

317-1,shimohara-cho, Kanayama, Gero,Gifu prefecture, 2014(c)HITOTZUKI

HITOTZUKI(ヒトツキは)ストリートカルチャーを土台に活動してきたアーティストKAMIとSASUによって1999年に結成されました。互いのモチーフを呼応させながら壁に描くことで、日常に新たな風景を残し続けています。

HITOTZUKI was formed in 1999 by KAMI and SASU rooted in the dimension of street culture. They draw new scenery in daily by interaction each motif.

Like!, 2014(c)Akira Fujimoto

人、社会、環境で起こる制御出来ない問題や矛盾を現象として捉え、それを作品として可視化して社会へと問いかけます。近年では、人類が生きていく上で欠かせない“エネルギー“をめぐる未来やその矛盾を既存の象徴的記号やオブジェクトを使って作品化しています。

He raises problems, such as contradictions in society and uncontrollable issues in environment and human life, by using his works. Recently he shows works regarding future and contradictions of the “energy”, which is indispensable to human being, with the symbolic object.

Mandala, 2014(c)Tohru Matsushita

松下は街の寂れてひび割れた壁や日本の茶碗における貫入など、人工物の表面にあらわれる自然な現象に関心をもっています。スプレーを使って描くことでそれらの現象と、わずかに表れる身体性や主観的な表現を追求しています。

The cracks on shabby walls in the city and cracking crimps of glaze on crafts inspired him. Making the painting by using those natural phenomena with spray, he is pursuing a phrase of a subtle physical presence and subjectivity.

SEMI-SENSELESS DRAWING MODULES, 2014(c)yang02+So Kanno

yang02は “表現とは何か、人はなぜ絵を描くのか”という普遍的な問いからコンピューターやマシンを使って作品を制作しています。感情や感性による表現ではなく、淡々とデータをマシンに反映させることで豊かな表現を生み出そうとしています。

yang02 shows his works with computer as like an engineering research work. It is also a thesis of “what do expressions actually mean” and “why do people draw.” Not expression by feelings and the sensitivity, he is going to bring about rich expression by letting a computer reflect data plainly.



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